Studenter från Japan på besök

Besök från Japan rätt storlek.jpg

Tisdagen den 12 mars fick vi för andra gången glädjen att hälsa vänner från Japan välkomna till Malmaskolan. De kom denna gång från fyra olika japanska universitet; Shinshu University, Kanazawa University, Seishin Women´s University och Akita Prefektur University. På tisdagen var hela gruppen på plats. De fick då en rundvandring och gjorde sedan besök i flera av våra klassrum för att få inblick i den dagliga verksamheten på vår skola. Det var lite spänt men mest roligt när de alla kom in i klassrummen, tyckte eleverna.
Tre studenter och en professor stannade på Malmaskolan hela veckan. Studenterna följde lärare i årskurs 1 och 3 som en del av sin verksamhetsförlagda utbildning (vfu).
Våra besökare berättar att de är imponerade över all den stimulans eleverna på Malmaskolan får varje dag. De uppskattade extra att de fick möjlighet att se hur vi arbetar med de Nationella proven. De har också noterat och imponerats av elevernas kunskaper och av vilket inkluderande förhållningssätt vi som arbetar på skolan har gentemot våra elever.

För oss på Malmaskolan har besöket från Japan varit mycket uppskattat och vi säger tack för denna gång! Arigato!

16 mars 2024