Välkommen att besöka oss!

Om du planerar att besöka oss på Malmaskolan i vår dagliga verksamhet behöver du först ta del av vår besökspolicy:

Inför besöket:

1.  Ta kontakt med mentor i god tid inför besöket.
  2.  Kom överens med mentor om vilken dag och tid besöket gäller. En för- eller eftermiddag brukar vara lagom. Det är mentor/undervisande lärare som avgör vad som passar bäst när det gäller besöket med hänsyn till elevgruppen.
  3. Om besöket sträcker sig över lunchen köps matbiljett på skolexpeditionen.

Dessa förväntningar har vi på dig som besöker oss:

• Du hämtar en besöksbricka på expeditionen när du kommer och återlämnar den när den avtalade besökstiden är slut.
  • Du visar tillit till personalens sätt att arbeta. Personalen har ett professionell förhållningssätt gentemot eleverna med väl genomtänkta arbetssätt.
  • Du följer skolans regler, t ex gällande mobilförbud.
  • Du är ute på rast med den elevgrupp du besöker.
  • Du tänker på att det du ser och hör i verksamheten inte ska föras vidare av hänsyn till elevernas integritet.
  • Du väntar till efter besöket med att ta upp eventuella frågor och funderingar som dyker upp. Du kontaktar då mentor via mail.

Annan information:

• Uppsamlingsplats vid brandlarm är på fotbollsplanen.
  • Vår policy är att vårdnadshavare inte vistas i personalutrymmen.

Malmaskolans besökspolicy.pdf (PDF, 136 KB)

Uppdaterad: